Balıklar suda mutsuz olduğu için mi karaya çıktılar? Balıklar mı?

 23.08.2020, 23:15

    Sonsuza kadar yazmak istiyorum, iyi ya da kötü olduğunu sorgulamadan. Acaba her zaman yazabilecek kadar yaşayabilecek miyim? Sevebilecek miyim anlatacak kadar. Her zaman iyi ya da kötü şeyler olacak mı hayatımda.

    Normal anlamsızdır. Standart, ruhsuzdur, konuşturmaz insanı. Zorluğun güzelliği, biz her ne kadar yaşarken hissetmesek de, bittikten sonradır. Bittiğinde düşündürmeyen her şeyin varlığı da anlamsızdır. Mutluluk için de normal diyebilir miyiz?

    O zaman mutlu olmak varlığımızda olmaması gereken bir şey mi? Ondan mı yaratılış sürekli mutlu olmalarını engellemeye çalışıyor? Ya da standartlaşmasını engelliyor. İnsanlar hissedebilsin diye mi? Gelişebilsin, üretebilsin, evrimleşebilsin diye mi? 

    Ama zannetmiyorum ki, balıklar suda mutsuz olduğu için karaya çıksınlar. Ya da aralarındaki sadece bir balığın mutsuzluğu mu sürükledi diğerlerini peşinden? Aramızdaki yetinemeyenler mi bozuyor bizim mutluluğumuzu?

    Neden suda mutlu mesut yaşamıyor ve sürekli karaya adım atmak zorunda hissediyorum ki kendimi? Oltanın iğnesini meraktan mı yoksa açlıktan mı ısırıyor yüzyıllarca karaya adım atamamış olanlar?

    İlk günden beri pişmanım. Her gece uyurken suya geri dönmek istiyorum. Milyon yıl öncesine, daha düşünemediğim zamanlara. 

deneme yazıları


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar